Om een zo groot mogelijk rendement uit het spel te halen, is het van belang dat er een uitleg over het spel plaatsvindt en dat het spel wordt begeleid door een deskundige spelleider.

Het spel wordt op locatie (uw mbo school) met een spelleider gespeeld met min. 5 en max. 10 docenten uit één docententeam. 

 

U kunt kiezen uit twee variaties:

1. Toetsing tijdens de onderwijsperiode

2. Afsluiting (examinering)


Na het spelen van het spel heeft het docententeam inzicht in de huidige kwaliteit van de toetsing of afsluiting. 
Met behulp van het werkboek is een verbeterplan opgesteld waarmee de kwaliteit van toetsing of afsluiting kan worden verhoogd. 

In een dagdeel (ochtend of middag):

  • worden de vijf toetsentiteiten toegelicht (toets(tak)en, toetsprogramma, toetsbeleid, toetsorganisatie en toetsbekwaamheid),
  • worden de vier verschillende fasen van ontwikkeling uitgelegd waar tijdens het spel naar toe wordt gewerkt,
  • wordt één fase van ontwikkeling met het spel gespeeld,
  • wordt het werkboek ingevuld en worden afspraken met elkaar gemaakt over de verbeterstappen.

 

Het is mogelijk om 1 of meerdere afspraken te plannen. De voorkeur gaat er naar uit om met een onderwijsteam alle vier de fasen van het spel te spelen (PDCA) en hiermee de kwaliteit van de toetsing duurzaam te verbeteren.

 

Heeft u interesse in één of meerdere van bovenstaande workshops, neemt u dan geheel vrijblijvend contact met mij op. 
Mijn gegevens staan op de contact-pagina.